- Hoşgeldiniz

Aldatıcı indirimlere sabit ceza geliyor.

Aldatıcı indirimlere sabit ceza geliyor. sitemize 08 Mart 2014 tarihinde eklenmiş ve 1.407 kişi tarafından ziyaret edilmiş.

Perakende Yasa Tasarısı’nın değişikliklere uğrayacağı ve bunun da seçimler sonrası ele alınacağı belirtilirken, yasa ile tüketicileri aldatıcı nitelikteki indirimlere sabit cezalar getirilmesi planlanıyor.

Uzun süredir üzerinde çalışılan Perakende Yasa Tasarısı, değişikliğe uğrayacak. Kulislerde konuşulanlara göre mart ayındaki seçimlerin ardından yeni haliyle gündeme gelecek tasarıda, indirim kampanyalarını doğru uygulamayan firmalara sert cezalar geliyor. Bu firmalara ciro üzerinden değil, sabit cezalar verilecek. Bununla birlikte etiket üzerinde bulunması zorunlu hale getirilmesi planlanan üretici adı ve üretim yeri, yeni taslakta mecburi olmaktan çıkarılıyor. Ayrıca büyük mağaza tanımında 250 metrekare sınırı da kaldırılacak.

Seçimden sonraya kaldı
Perakende Yasası, dün Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği’nin “VI. AVM Yatırımları Konferansı”nda da gündeme geldi. Burada konuşan Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Perakende Yasası’na çok geciktirmeden, seçimden sonraki birkaç ay içinde son halini vermek, gündeme getirmek istediklerini söyledi. Babacan, “Ümit ediyoruz ki faydalı olsun, haksız rekabeti önlesin ve rekabetin iyi işlemesini sağlasın” dedi. Babacan, şöyle devam etti:
“Sektör çok hızlı değiştiği için 11 yıldır perakendecilikle ilgili tasarı taslaklarını değiştirerek bugüne geldik. Artık günceli yakalamış bir tasarı oluşuyor inşallah. Daha iki gün önce arkadaşlarla tekrar oturup çalıştık. Ekonomik Koordinasyon Kurulu’nu bunun için tekrar toplayacağız ve son haline bakacağız. Burada temel esaslar var ve bunları vurgulamak gerek. Halkımızın çok bol çeşide kolay ulaşması, iyi bir hizmetle kaliteli ürünleri mümkün olduğunca ucuza alması bir öncelik.”

‘Doğru işler değil’
Özellikle vatandaşı aldatacak türden iletişime izin veren bir yapının da uygun olmadığını vurgulayan Babacan, şunları “Bakıyorsunuz ‘Kapatıyoruz’ diye bir afiş açıyorlar. Aradan iki yıl geçiyor, kapandığı yok. Bu dürüst bir alışveriş olmuyor” dedi. İndirimler konusuna da değinen Babacan, tabelalarda ‘yüzde 50 indirim başladı’ diye ibareler olduğunu, ancak bunun gerçeği yansıtmadığını ifade ederek “İndirimden önce 100 liraya satıyordun, indirim tabelasını astıktan sonra üzerine 200 lira yazıyorsun. Zaten 100 liraya satıyordun. Bunlar da doğru değil” ifadesini kullandı.
Düzenlemelerde bu noktaların irdelenmesi ve etiketin, kampanyaların doğru ifade edilmesi gerektiğine dikkati çeken Babacan, yeni yasanın bunları da ele alacağını söyledi.

Pazar gününe itiraz
Perakende sektörü ile alışveriş merkezlerinin hızla geliştiğini söyleyen Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü de, Perakende Yasası’na ilişkin görüşlerini dernek olarak paylaştıklarını belirtti. Belgü, “AVM’lerin pazar günü kapalı olmasına yönelik itirazımız var. Talebimizi ilettik” dedi. Belgü, imar izinleri konusunda da şunları söyledi:
Avrupa’da pek çok ülkede kullanılan üç boyutlu imar planlamasını Türkiye’ye getirmelerini tavsiye ettik. Bu konuda bilgi sahibi olduklarını gördük. Üç boyutlu planlamada, imar izni vereceğiniz yapıyı simülasyonla kente monte edip 5 yıl sonra bölgenin nasıl görüneceğini anlayabiliyorsunuz. Son taslakta imar izinlerinin bir komisyona bağlanması öngörülüyor ve bürokratik süreçleri daha da zorlaştıracak gibi. O nedenle bunu tercih etmediğimizi ilettik.”

‘Herkes outlet tabelası asıyor’
“Outlet” teriminin ayağa düştüğünü, herkesin outlet tabelası asmaya başladığını söyleyen Ali Babacan, “Uluslararası tanımı var. Tanımı yapmayıp, tamamen serbest bırakırsanız, o zaman da aldatmaya göz yummuş oluyorsunuz” dedi. Babacan buna izin verilmemesi gerektiğini vurguladı.

Sitemizdeki Benzer İçerikler

Yorumlar

İsminiz
E-Posta Adresiniz
Yorumunuz
İlgili Terimler :