- Hoşgeldiniz

Ayakkabıya zam oranı yüzde 10’u geçmez

Ayakkabıya zam oranı yüzde 10’u geçmez sitemize 04 Ocak 2014 tarihinde eklenmiş ve 971 kişi tarafından ziyaret edilmiş.

İnci Deri’nin Başkanı Kızıltaş, ithalata getirilen verginin fiyatları artırmasından endişe ettiklerini söyleyerek “Deri fiyatlarının artmayışı bir avantaj. Eğer fiyatlarda sıçrama yaşanmazsa iç pazarda zam oranı yüzde 10’u geçmez” dedi.

İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, ithalata getirilen verginin iç pazarda fiyatları artırmasından endişe ettiklerini söyledi. Kızıltaş, “Üretim ayağı açısından iyi ama perakende firmalarını zora sokacak. Deride son iki yılda yüzde 50 artış oldu. Kur artışıyla daha da büyüdü sıkıntı. Avantaj şu anda deri fiyatlarının artmayışı… Eğer deri fiyatlarında sıçrama yaşanmazsa iç pazarda zam oranı yüzde 10’u geçmez. Ama oradan bir darbe gelirse daha rahatsız edici olur” dedi.
Ali Murat Kızıltaş, 2014’ü yüzde 21 büyüme ile kapatacaklarını, zor bir yıl olmasını öngördükleri 2015’te de büyümeye devam edeceklerini anlattı. Bu yılı 1.5 milyon adet satış, 170 milyon TL ciroyla kapatacaklarını ifade eden Kızıltaş, 2019’da sektörün en beğenilen markası olma hedefi koyduklarını kaydetti.

Eğitime yatırım
İnci’nin markaya ve eğitime ciddi yatırım yaptığını belirten Ali Murat Kızıltaş, “Çalışanlara kariyerprogramı yapmaya başladık. Üçüncü ayın sonunda bir arkadaş merkeze gelip bir arkadaş da mağaza müdürü olunca çalışanların ilgisi katlandı bu programa” dedi.
Personele sıfırdan başlayıp yönetici olma fırsatı sunduklarını anlatan Kızıltaş, satışlarla ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “Çanta, kemer satışları gayet iyi gidiyor. Çorapta çeşitliliği artırdık. Şal, eldiven koyduk, deri bilekliklerimiz var. Aksesuarın ciroda payı yüzde 7. Hedefimiz yüzde 15’e getirmek. Mağazalara girenlerin yüzde 5’ine satış yapıyorduk. Bu oranı yüzde 7.5’e çıkardık.”

‘Bu yıl yüzde 21 büyüme kaydettik’
2019’da sektörün en beğenilen markası olma hedefi koyduklarını söyleyen Ali Murat Kızıltaş, şöyle devam etti: “Kira maliyetleri yüzde 15-20 arttı. İç piyasada ayakkabı üretimi neredeyse dolara endekslendi. Bir yere kadar tolore edildi ama sonra fiyatlara yansıdı. Bu gelişmelere rağmen yılı yüzde 21 büyüme ile kapatıyoruz. 2015’te temkinli olmak zorundayız. Aralık’ta bütçemizi revize ettik. Seneye yüzde 23 büyüme, 200 milyon TL ciro hedefliyoruz.” Perakende – Eylem Türk Milliyet

Sitemizdeki Benzer İçerikler

Yorumlar

İsminiz
E-Posta Adresiniz
Yorumunuz
İlgili Terimler :